top of page

Til deg som skal på forestilling:

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene fra de som besøker oss på Christiania Teater!

1. HVOR HOLDER DERE TIL?

Vi holder til i Stortingsgata 16, rett ved Spikersuppa midt mellom Stortinget og Nationaltheatret. Det kan ikke bli mer sentralt!

 

2. HAR DERE PARKERING?

Det finnes ikke parkeringsmuligheter på gatene rundt teateret, så garasjeparkering er eneste alternativet. Du finner flere anlegg i nærheten, les mer på Aimo Parks sider her.

3. HAR DERE EGEN BILLETTLUKE?

Christiania Teater har ikke egen billettluke men det vil finnes billettører i foajé en time før forestillingen starter. Det vil snart også finnes en egen touch screen-maskin hvor det kan kjøpes og skrives ut billetter 24 timer i døgnet. Billetter kan også bestilles på våre hjemmesider og på Eventim.no eller deres kundeservice på telefon (+47) 21 95 92 00 som er åpen mandag-torsdag 9:30-16:00 og fredag 9:30-15:30. De kan også kontaktes på kundeservice@eventim.no.

4. JEG HAR IKKE MOTTATT BILLETTENE JEG HAR KJØPT?

Har du bestilt og betalt billetter blir de sendt direkte til den e-post adresse du har oppgitt dersom du ikke har krysset av for at de skal skrives ut og sendes med ordinær post.

Dersom du ikke har mottatt de har de troligvis havnet i spam/søppelfilteret ditt.  Dersom du ikke finner dem der, kan du forsøke å logge inn på MIN SIDE og velge å få de gjensendt. (Obs! Velger du dette alternativet vil ikke tidligere billetter lenger fungere på innscanning i døren). 


Har du fortsatt problem med å finne dine billetter, kontakter du Eventims kundeservice på kundeservice@eventim.no eller telefon (‭+47) 21 95 92 00‬ så vil de hjelpe deg.

5. NÅR SKAL JEG KOMME TIL TEATERET?

Vi anbefaler alle å være på teateret minst 30 minutter før forestillingen starter.

Dersom du ankommer etter at forestillingen har startet kan billettinspektøren holde deg igjen i foajé til det blir et passende sted i forestillingen ut fra din plassering i salen. Du kan også risikere å bli flyttet fra parkett til balkong dersom du f. eks. sitter midt på en rad og det vil oppleves forstyrrende for øvrig publikum.

 

6. ER DET TILLATT Å TA MED DRIKKE INN I TEATERSALEN?

Det er tillatt å ta med drikke dere kjøper i våre barer inn i teatersalen. Vi har to barer i teateret, hovedbaren en trapp ned fra entréen hvor du også finner inngang til parkett. Det finnes også en mindre bar en trapp opp fra entré, på mesanin, for alle som skal sitte på balkong.

7. HAR DERE GARDEROBEPLIKT?

Det er bemannet publikumsgarderobe og garderobeavgift inngår i billettprisen. Større jakker/yttertøy som ikke kan foldes sammen og legges på fanget, samt større bager/sekker o.l., må leveres inn i garderoben og kan ikke tas med inn i salen. Selv om garderoben er bemannet henger du fra deg personlige eiendeler på eget ansvar. Garderoben finnes to trapper ned fra entréen. Mistet garderobelapp medfører en avgift på 100,-

Obs! Garderoben stenger 15 minutter etter endt forestilling så pass på å hent ut innlevert tøy/vesker i god tid.

8. HVOR FINNES TOALETTENE?

Du finner eget herre-, dame- og h/c-toalett to trapper ned fra foajéen ved garderoben. Det finnes også toaletter en trapp opp fra foajé for de som skal sitte på balkong.

9. HAR DERE GRUPPERABATT?

Vi gir 10% rabatt på billettene til grupper på 20 personer eller mer. Du bestiller dette selv i vår webshop eller så kan du ta kontakt med Eventim kunderservice for å bestille dette på telefon:
(+47) 21 95 92 00‬.


Åpningstider:

Mandag - Torsdag: 09:30-16:00

Fredag: 09:30-15:30

10. HAR DERE TILGANG FOR BEVEGELSESHEMMEDE?

Teateret er tilrettelagt for rullestolbrukere med rullestolheis og eget h/c-toalett to trapper ned fra entréen samt til teatersalen parkett en trapp ned.. Obs! Balkongen har ikke tilgang for rullestolbrukere. Ta kontakt med Eventim for å bestille h/c billetter.

Obs! Rullestolheisen har en maksimal kapasitet på 300 kg inkludert stol og rullestolbruker,.

NB! NB! NB! Vår rullestol-heis er for øyeblikket ute av drift pga teknisk feil. Foreløpig er eneste mulighet for å komme ned trappen til parkett at rullestolbrukere kan benytte vår inhouse-stol (10 kg) og få hjelp ned trappen av sitt reisefølge. Dersom dette ikke lar seg gjøre vil vi være behjelpelig med å bytte dato til heisen er i funksjon igjen eller at vi refunderer billetten i sin helhet. Vi beklager på det sterkeste og jobber så fort vi kan for å få reparert heisen!

11. HAR DERE TELESLYNGE?

Per dags dato har vi dessverre ikke teleslynge eller annen form for individuell hørselsteknisk utstyr i teateret.

12. GODTAR DERE LEDSAGERBEVIS?

Christiania Teater er et privatdrevet teater helt uten noen form for statlig eller kommunalt støtte/tilskudd. Vi kan derfor dessverre ikke tilby fribilletter til ledsager.

13. SELGER DERE GAVEKORT?

Du kan kjøpe gavekort til samtlige av våre forestillinger ved å besøke vår webshop som du finner ved å klikke her.

14. HAR DERE EN NEDRE ALDERSGRENSE?

Som en hovedregel tillater vi ingen barn under 3 år inn i salen - uavhengig av type forestilling. Ellers praktiserer vi normalt ingen aldersgrense. På enkelte konserter og arrangementer kan det likevel være egne aldersgrenser, i så fall vil dette fremkomme på informasjonen om det enkelte arrangementet.

15. KAN MAN TA BARNEVOGN MED INN PÅ TEATERET?

Det er ikke tillatt å ta med barnevogn inn i selve teatersalen eller i vår foajé da det er svært begrenset med plass.

16. JEG GLEMTE NOE PÅ TEATERET, HVA GJØR JEG?

Vi oppbevarer gjenglemte gjenstander i 2 måneder. Kontakt stay@christianiateater.com eller resepsjonen til Hotel Christiania Teater dersom du har glemt noe etter ditt besøk.

bottom of page